SÜLÂLELER

Dayanışma, dışarıdan gelen tehditlere karşı birlik olma, ayakta kalma, yok olmama, ebedi olma, kan bağı, bir atadan gelme duygusunun pekiştirdiği soy bilinci yüzyıllar boyunca insanlar tarafından yaşatılmış ve günümüze kadar getirilmiştir. En küçük yerleşim birimlerinden olan köylerde de bu durum geçerlidir. Türklerde, özellikle günümüzde göçebeliği en son bırakan Kırgız, Kazaklar gibi Türkistan Türklerinde soya bağlı olma dolayısıyla şecere geleneği çok güçlüdür. Bir soya (uruk) bağlı olmaya çok önem verilmiş ve günümüzde de verilmektedir. Bunun önemini anlatmak için birçok atasözü ve deyimler oluşmuştur. Yedi atasını sayamamak, bilmemek ayıplanan bir durumdur. Çünkü atasını bilmeyenlere iyi gözle bakılmamakta, yedi atasını bilmeyen kul (köle) olarak görülmektedir. Köyümüzde de her ne kadar yedi atayı sayma kadar olmasa da bu kültür vardır. Herkes, özellikle de yaşlılar kendi soy soplarını bilirler ve bunlar nesilden nesile aktarılır. İnsanlar yalnız kendi soy ağaçlarını değil hemen hemen bütün köyün soy ağacını bilir. Soy ağacı genellikle erkekler üzerine kurulu olmasına rağmen köyümüzde kadınlar üzerinden gidilerek de soy ağacı kurulduğu görülmektedir. Bu özellikle köy içi evliliklerde daha nettir. Sülaleler adını aileyi kuran en büyük babanın adından alır. Fakat bu durum zaman içinde olur. Bir kişinin adının sülaleye ad olabilmesi için büyük babanın ölmesi, adının zaman içinde unutulması gibi bir sürecin yaşanması gerekir. Büyük sülalelerin nüfusunun zaman içinde hızla artması belli bir süre sonra çocuğu çok olan kişilerin adlarının da büyük sülale adı yanında, ona bağlı olarak, (Doğal olarak daha sonra bağımsız bir sülale oluşturmaya doğru gider.) alt bir sülale adı olarak anılmaya başlar. Cumhuriyet öncesi soyadı kullanılmadığı için insanlar ancak kendilerini sülalelerini söyleyerek tanıtabiliyorlardı. Günümüzde de yeni nesil yaşlılara kendilerini soyadları yeterli olmadığında sülale adından yola çıkarak varsa lakaplarını da söylemek suretiyle tanıtıyorlar. Şu anda köyümüzü oluşturan sülaleleri Yukarı Köy olarak adlandırılan köyün en büyük parçasını oluştur yerleşim yerinin en yukarısından başlayarak sayalım:

 

ESGİĞİL

 

İbrahimoğulları : İbrahimoğullarını Osdi dedenin babası Ahmet Dede ve  amca çocukları, Acer dednin çocukları olan Eyip Çavuş (Buğün Eyüp Acarın adını aldığı dedesi?) ve Mesut çavuş (Günümüzde Acergil ve Sabrigilin dedeleri.) ile birlikte daha büyük dedeleri olan İbrahim dedenin torunları oluşturmaktadır. Bu sülalaerin bir önceki lakapları Ağızdeligildir.

1-1. Osdiğil : Osdiğil sülalesi adını Osman Dedenin adının kısaltması olan Osdi adından almaktadır. İbrahimoğulları olan Osdiğil ve Acergil sülalesi kardeş çocuklarıdır. Osdi Dedenin çocuklarına yakın zamanlara kadar Acergil sülalesinin büyükleri abıca şeklinde hitap ediyorlardı. Acergilin günümüzdeki evlerinin yanındaki büyük kavaklar ve bir arsa yeri de yakın zamanlara kadar Osdiğilin ortak mallarıydı.Osdiğil ve Acergil sülalerinin bilinen en eski sülale adı İbrahimgil'dir. Günümüzde Osdil sülalelesinin eski lakabı Ağızdeliğildir. Osdi Dede ve Ayşa Ebenin çocuklarından türeyen bugünkü Osdiğil sülalesi Cumhuriyet kurulduktan sonra yeni kabul edilen soyadı kanuna istinaden ÇİĞDEM soyadını almıştır. Günümüzde Bademçay köyü doğumlu olup da ÇİĞDEM soyadını taşıyan herkes Osdiğil sülalesindendir. Çiğdem soyadını almalarının sebebini dedem olan (Osdinin) Etem Çiğdem “ Çiğdem de insan gibi topraktan bitiyor sonra tekrar toprağa dönüyor. Bunu düşünerek Çiğdem soyadını kabul ettik.” diye açıklamıştı. Osdi Dededen itibaren Osdiğil sülalesinin şeceresi bazı eksikleriyle de olsa şöyledir:

İbrahim Dede, Arif Dede (bunların eşlerinin adları bilinmiyor.) ve Ahmet -Fadime (Fatma) oğlu Osman (OSDİ) Dede (1855-1942) ve eşi Ahmet- Meyrem (Meryem) kızı Ayşa (Ayşe, Ayva köyü Garabakalgilden) Ebe nin Çocukları : Etem, Osman, Ali ile köyümüzden Akbaşgilden Latif Deden eşi olan ve lakabı Ayvalının Gızı olan Fadime (Fatma), Yokarı Baydiğinden Goccangile gelin giden Zarife ve bir de Çakıllara gelin giden İbişgilin anası olan bir kızları olmuştur.

Osdinin Etem (Ethem) ÇİĞDEM (1900-1983) birinci eşi Ismayıl (İsmail) - Ayşa (Ayşe)  kızı Hamide’den ((Eğşooğil’den) (1901-1930) çocukları : Ayşa (Ayşe), Etem, Ahmet; ikinci eşi  Satı -  ?  kızı Afe (Afife) den (Satığil’den)  çocukları : Satılmış (Lakabı Çete), Memet (Mehmet) adlı beş çocuğu olmuştur.

Osdiniŋ Osman- Kamilgilden İrehme’niŋ (Rahime) Memed (Mehmet), Gadir (Abdülkadir), Kezik (Garaköçek’e gelin gitmiştir.), Zarife (Göğcöğüz’e gelin gitmiştir.) adlı dört çocuğu vardır. Bu aile Osman dedenin erken ölmesi nedeniyle kendi adıyla değil de annelerinin adıyla İrehmeğil olarak bilinir.

Memed (Mehemt)- Şabanın gızı Emine Çiğdem’in (Göğcöğüz’den gelin gelmiştir.) Osman (Esgigilden Osman-Dudu kızı Hamide ile evlidir.) , Hasan (Ayseküsünden evlidir.), Zarife (Göğcöğüz'e gelin gitmiştir.) adında dört çocuğu vardır.

Gadir (Abdülkadir)- Mıdığıngızı Meyrem Çiğdem’in (Gögceğüzlüdür.) Ayşa (Çorumlu birisiyle evlenmiştir.), Şemşi (Şemsi) (Bürtülü birisiyle evlenmiştir), oğlu Yücel (Amcasının oğlu Gara Osmanın kızıyla evlidir.) ve Mine adında dört çocuğu vardır. 

Osdiniŋ Ali’niŋ birinci eşi Emine’den (Çakıllar’dan gelin gelmiştir.) Ayşa (Dodala Ayşa), Mısdak-........ (Çiçek köyden İpeğin gızı adıyla bilinir) Dilaver, Ayşa, ve ...... iki kızı daha var., ) Ismayıl - Fadime, (Bodurgilden.) Emine (Mıkdargilden Receple evlidir iki erkek çocukları vardır), Kazım (çocuk yaşta ölmüştür) ve Ahmet (Kamilgilin Arif'in kızı Sultanla evlidir.) adında üç çocukları vardır.); ikinci eşi Hamide’den (Ayva’dan Garabakalgillerden gelin gelmiştir. Ayvalığız diye bilinir.) Pevrül (Akbaşgilden Lifat Dedenin eşi, halasınının kızı Hanifeyle evlidir.), Emine (Mıkdargile gelin gitmiştir.), Memed (Mıkdargilden Böyük mıkdarın gızı Döndüyle evlidir. Duran (Mıkdargildeki halasının kızı Mehribanla evlidir.) Prof.Dr.Ahmet Çiğdem (evli), Hilmi, Osman (Öldü) ve bir de kızları olmak üzere beş çocukları vardır.), Ali-Satı (Sarıkayadan gelin geldi) Naciye (Ali Çiğdem'in ilk eşi Ayşa'dan (Acergilden ), Afe (Çiçek köye gelin gitmiştir.) ve iki oğlu Osman, ve bir kızı daha var.), Mursal -...... (İbinin Gızı adıyla bilinir) adında sekiz çocuğu vardır.

Osdiniŋ Etemgil, İrehmeğil, Osdiniŋ Aliğil olarak üçe ayrılan Osdiğil sülalesi Bayamçayın en kalabalık ve büyük sülalelerinden olup nüfusları yaklaşık 150-200 kişidir. Köyde Osdiniŋ Aliğil’den Goca Ali ve Bodurgil’e içgüveyi olarak giden İsmail Çiğdem’in dışında kimse kalmamıştır. Bu aileden üç aile (Pevrül, Mehmet, Mursal'ın ailesi) Çankırı’da yaşamaktadır. İrehmeğilden de sadece Mehmet Amcanın eşi Emine'nin (Şabanıngızı) dışında herkes Ankara'da yaşamaktadır. Osdiniŋ Etemgilden köyde hiçbir aile kalmamış hepsi Ankara’da yaşamaktadırlar. (2007)

 

2. Bodurgil : Bodur'un Ahmet-Meyrem'in (Hüremin gızlarından biridir) İki erkek bir kız çocuğuyla devam eden bu sülalede kız kardeş olan Fadime Bodur’un eşi, Osdiniŋ Ali’niŋ oğullarından olan İsmayıl’ıŋ iç güyeğüsü olduğu için Çiğdem soyadını taşımaktadır. Diğer iki erkek kardeş ise sülale adlarını soy adı olarak taşımaktadırlar. Köyde yalnız Fadime Bodur eşiyle yaşamaktadır. Diğer kardeşler Gıyı Memed - ....... Bodur (Eşi Kurşunluydu) iki çocukları var Aydın ve kızı .......... ) Ankara’da, Ali-Döndü Bodur (Dereliden gelin geldi) ise Çankırı’da yaşamkatadır. Üç çocukları var.

 

3. Satığil : Satığil de iki kola ayrılmaktadır. Sülale adını eşini çok erken yaşta kaybeden Satı Ebeden almaktadır. Soyları Cıcakgile dayanmaktadır.Satı Ebenin iki oğlu, Afe (Osdinin Etemin ikinci eşi) adında bir kızı ve kullarda bir akrabaları vardır. İrbehem-......... (Sarıgayadan gelin gelmiştir.Gaytenci olarak bilinmektedir. Gaytencinin kızıdır. Çocukları yoktur. İkisi de vefat etmiştir.) Hakkı-Nazmiye (Ali Çavuşun gızıdır.) Zela (Osdinin Etemin Satılmışın büyük oğlu Alinin eşidir.), İrecep (Aysekisinden evlidir.), Hüseyin ve küçük kızları (Garagızgilin Memedle evlidir.) olmak üzere dört çocukları vardır.Bu ailenin bireyleri de şu anda Ankara’da ikamet etmektedirler. Soyadları Özdemir’dir.

 

4. Gökgözgil : Gökgöz’ün Osman’ın evlenmemesiyle bu aileninde ocağı sönmüştür.Gökgözgil sülalesi Mıkdargile gelin giden kızının oğlu Receple (eşi Emine ) ve çocukluğunda Çankırıya evlatlık verilen ama ondan sonra köye bir daha dönmemiş olan diğer kıznın çocuklarıyla devam etmektedir.Satığilin hemen yanında Gökgözün örenesi vardır.

 

5. Kötosmangil : Eskiğile dayanan ve Akbaşgile gelin giden (Mısdafa Akbaşla evlenen) Hafise ve Osdinin Osmanın eşi olan İrehme Ebenin kardeşi olan Osman Ergül'ün ailesidir. Aile lakabını bugün köyümüzün muhtarı olan Veysel Ergül'ün babası Osman Amcanın lakabından almaktadır.Osman -Dudu Ergül'den (Yaköylü) Hatça (Halasının oğlu Abdurahmanla evlidir.), İrehme (Acergilden Mısdakla evlidir.) ve Veysel (eşi Ayvalıdır.) olmak üzere üç çocukları vardır. Veysel Ergül şu anda köyde ikamet etmekte ve köyün muhtarıdır.Birinci eşinden İlyas adında bir oğlu ve ikinici eşi (Ayvalı) .............'den ........... çocukları vardır.

 

6. Acergil : Bu sülalede günümüzde Acar soyadını taşımaktadır. Mesut Çavuş Acer dededen olan Acergil ve Sapriğil ile Eyip Çavuşun olmak üzere iki aileye ayrılmışlardır. Bu aileler Osdiğilin sülalesinin dedelerinin kardeşi olan Acer Dedenin çocuklarıdır.  Acer Dedenin hanımı Sicoğildendir. Acerin İpek'in oğlu Acerin oğlu ........ -Zela'nın (lakabı Gelin Zeladır.Kadir Oğlanın kızlarındandır.) Acerin Mısdak-İrehme (Osman Ergül'ün kızı) Adem, Musa ve iki kızları vardır), İpek-Ayşa (İmamgilden gelin gelme), Potuk (İmamgile gelin gitmiştir. Merdan'ın eşidir.), Dindini lakaplı (Derelliye gelin giden halasının oğluyla evlidir.) adında dört çocukları vadır.), Zela (Derellili Mahirin eşi), Fadime (Fatiş olarak da bilinir, Osdinin Etemin Satılmış'ın eşi), Ayşa (Osdinin Alinin oğlu Aliyle evlenip boşanmış ve ondan olan Fayığın gelini Naciye'nin anası) adında dört çocuğu vardır.

Bu ailenin bir kolu da adını Sabri Dayıdan alan ailedir. Sabriğil olarak bilinen bu aile Sabri - Nağme'den olma Mısdak-Zela (Mıkdargilden Mıkdarın gızı) büyük kızları ......... (Akguş lakabıyla tanınıyordu, Mıkdargilden Abdurahmanın eşi Allah rahmet eylesin bu yıl içerisinde vefat etti.), Fadime (Garagızgilden Bayramın garısı), Şıfka ve tek oğulları ............. ile bu sülale devam etmektedir. Acergilden, Acerin Mısdak, Ayşa ve Sabrinin Mısdak köyde yaşamaktadırlar. Diğerleri ise Ankara'da yaşamaktadırlar.

 

8-1. Yiğitgil : Eskiğile dayanan ve Acergille de akraba olan yiğitgilde, Yiğidin Mısdak olarak bilinen ve annesi Eğşooğilden olan, Yiğit Dedenin oğlu ve onun çocuklarıyla aile devam etmektedir. Mısdak- Hafise'nin Bilal-Zela (İdirizin gızı); Ayşa (Tüçcargilden Etemin eşi), Ramazan (Topcunun Hüseyinin kızıyla evliydi), Fadime (Akbaşgilden İsanın eşi), Mustafa, Mahi (Tüçcargilden İsmail Sucunun eşi), Ali (eşi Tüçcargilden Ayşa), Zela (Tüçcargilden Memişin eşi), Hamide (Fetinin gelini) adında beş çocukları var.Hafise Ebe ve Bilal'in eşi Zela'nın dışında ailenin fertlerinin hepsi Ankara'da yaşamaktadırlar.Aile Yiğit soyadını taşımaktadır.

9-2. Emeksüzgil : Bu sülalele İdirizgil ve Deli Bekirgil ve Ali olmak üzere üç kola ayrılmaktadır.Eskiğildendir.Bekir-Döndü Emeklinin (Hüremin Gızı) Fadime (Gaddan Gız, Çankırıya çocukken evletlık verilmiş ve oradan İstanbul'a gitmiş, orada Sivaslı birisiyle evlenmiş sevgi adında bir kızı ve bir de İmam hatipte okumuş olan bir oğlu olduğu bilinmektedir.Fakat hiçbir zaman köye geri dönmemiş ve akrabalarıyla irtibata geçmemiştir.) Tuzluya gelin giden ve orada vefat eden kızları Petük, Yaköyde Doğrubarnağın Dursun'un eşi Zilfi, Osdinin Etemin oğlu Ahmet'in eşi Esme, ve Çakıllarda Pevrül'ün eşi Peyran ve tek erkek çocukları Ahmet Fayık-Ayşa'nın (Yaköyden Doğrubarnağın kızı), Zilfi (eşi Yapraklıdan Nizamgilden İsmail Nizam), Bekir eşi Naciye, Dursun eşi dayısının kızı Yaaköyden Şehri , Döndü (Eşi Çankırılı ve şu anda Çankırı'da yaşamaktadır.) adında dört çocukları var. Sülalenin hepsi Döndünün dışında Ankara’da yaşamaktadırlar.Köyde yalnız babaları Ahmet Fayık kalmıştır.

Sülalenin ikinci kolu İdirizgil İdiriz-Emine Emekli'nin (Kadiroğlanın kızı) Ömer-Safiye (Akbaşgilin Latif dedenin kızı) den Satı (Tüccargile gelin gitmiştir.),İsmail (Eşi Kavraya evlatlık verilen Emeksüzgilden Ali'nin torunudur.) ve Latif adında üç çocukları vardır. Akbaşgilden Latifgile gelin giden büyük kızları ......? ve yine Yiğitgile gelin giden Zela'dan (Bilal'in eşi) başka Ali-Hamide (Akbaşgil'den Ayşa ve Ali'inin kızıdır.) nin Adem ve ......... adında iki oğlu vardır.

Sülalaenin üçüncü kolunu ise zamanında Çankırı merkeze bağlı Kavra köyüne evlatlık verilen Ali Dedenin soyu devam ettirmektedir.Ali dedenin torunu İdirizin Ömerin oğlu İsmail'in eşidir.

 

10. Eyipgil : Küçük bir sülaledir.Acergil silalesinin bir koludur. Bir aile sülaleyi devam ettirmektedir. Eyip-Keziban Acar (Sülümanın gızı, daha sonra kocası ölünce Şevket'in oğlu Kasımla evlenmiştir ) Eyüp-Gülfe Acar (Akbaşgilden Mustafa Akbaş'ın kızı) bir oğulları ve kızları vardır ve Gülüzar (Gara Mısdafa'nın oğlu Mısdak'ın eşi) adında iki çocuğu vardır.Eyüp Acar Ankara’da yaşamaktadırla Gülüzar Akbaş ise halen köyde yaşamaktadır.

11. Topcugil : Topçu sülalesi zamanında bir oğlunu Yaaköyden Çatakgil'e evlatlık vermiştir. Sülalenin bir kolu bundan dolayı Yaaköyde devam etmektedir. Köy odasının hemen bitişiğinde yaşayan Hüseyin-Zilfinaz (Sarıgayadan gelin gelmiştir.) Topçunun bir oğlu ve Hanim, Aysel ve ............. adlarında üç kızları vardır. Topçu Hüseyinin eşi köyde yaşamaktadır. Ankara’da ikamet eden Kadir- ............ Topçu ailesi ise bu sülalenin bir başka kolunu oluşturmaktadır.

 

12. Sorutgil : Tömbekciğil ve Abitgil bu sülaleyi devam ettiren iki kardeştir.Bu sülaleyi bunların çocukları ve torunları sürdürmektedir.

 

13. Tömbekçiğil-Çörekçigil : Eskiden dededen dolayı Tömbekçiğil olarak bilinen Sorutgil sülalesinin bir koludur. Tömbekçiye oğulluk (evlatlık) olarak Sicooğil'den gelen Çörekçi Ahmet’in ailesi bu kolun devam ettiricisidir. Ahmet Çörekçi'nin ilk eşi Hamide'den üç Osman, Mısdı, .......... adlı oğulları ve ikinci eşi ........... nden ... çocuğu vardır. Kendisi dışında çocukları aileleriyle birlikte Ankara’da yaşamaktadırlar.

 

14. Goca Mısdafağil : Kadiroğlan sülalesinin bir koludur. Mısdafa-Ayşa Işık'ın bir çocukları olmuştur.Yoniz(Yunus)-............ (Lakabı Yumak'tır.Sicooğil'den gelin gelmiştir.) bir kızları ve bir oğulları vardır(?). çocukları vardır. Sülalenin tek ailesi de Ankara’da ikamet etmektedir.

 

15. Akbaşgil : Köyün en kalabalık sülalelerinden biridir. Akbaş soyadını taşımaktadırlar. Sülale Latifgil, Cinaliğil, Gara Mısadafağil ve Şevketgil olmak üzere dört ana kola ayrılmaktadır. Esas lakapları dedeleri olan Ismayıl Dededen dolayıYanısmayılgil'dir.

Birinci kol Latifgil. Latif-Fadime Akbaş'tan(Osdiğilin kızı) Yosif-Döndü (Yine Akbaşgilden Ali ve Ayşa Akbaşın kızı) Gülsüme (Osdinin Etemin oğlu Etemin gelini), ............, ..............., üç çocukları vardır. Memet-............, Hasan-Şehri ve Safiye (İdirizin Ömerin eşi) dört çocukları vardır.

Cinaliğil sülalesi adını Ali amcanın lakabından almaktadır. Ali-Ayşa Akbaş'ın Döndü (Yosif'in eşi), Hamide (İdirizgilden Ali'nin eşi), oğlu İsmail birinci eşi Fadime'den (Sarıgayalının büyük gızı) ve ikinci eşi (yine Sarıgayalının küçük gızı) ............nden çocukları vardır.Çankırı'da ikamet etmektedir., Fatdiri (Ali Çavuşgilden Recebin eşi) ve Sarıgayalının oğlu Veysel''in eşi Hasibe adlarında dört çocuğuyla sülale devam etmektedir.

Gara Mısdafagil. Mısdafa-Hafise (Esgiğilden Kötü Osmanın gardaşı) Akbaşın Mustafa (Yanili)-Hacer'in (Yaaköylü) Bayram ve ............, ............., Hafise adında üç kız bir oğulları, Ismayıl-Ayşa (Baydiğinli)nin Ramazan ve Memed adında iki oğulları ve bir de kızları vardır, Abdur - Hatça (Kötü Osmanın gızı) nın Osman, Ayşagül, Havise (Garağızgilden Bayramın oğlunun eşi) adında bir oğlu ve iki kızı, Mısdak-Gülüzar (Eyüp'ün kız kardeşi) Aydın, ............, .................., ................, Gülfe (Eyüp'ün eşi) adında dört oğlu ve bir kızları vardır. Mısdak Akbaş’ın dışında kalan bütün aileler Ankara’dadırlar.Akbaşgiller de Köyün kalabalık sülalelerinden biridir .

 

16. Mollaliğil : Öte Geçe denile, yukarı köyün içinden geçen çayın güneyinde yerleşik bir ailedir. Işık soyadını taşımaktadırlar. Köyde Molla olarak anılan Ali Işık dedenin ailesidir. Molla Ali dede Kadiroğlanın oğullarından biridir. Molla Ali denmesinin sebebi Ali Amcanın taa Ilgaz’a giderek oradan bugün bile Ilgaz’da çok tanınan din alimlerinden biri olan Hacı Baba’dan ders almasından dolayıdır. Molla Ali-Hacer'in Sofu veya Üfreli lakabıyla bilinen oğlu Sofu-............(Tuhtlu)nun ..........., ................, ............, Mısdafa-................ üç kızları var, Şıfıka (Gıvcak'a gelin gitmiştir.Çankırı Belediyesi Kültür Müdürü Yüksel Aslan'ın annesidir.), Osman-Meyrem ( eski koruculardan Bekir Dayını gızı), Kadir-İfakat'in .............., ................., ................., Hamide (Haylaz gız, Sicooğilden Yakub'un eşi.) Molla Ali dedenin iki oğlu Sofu ve Osman Işık halen köyde ikamet etmektedirler.

 

17. Abitgil : Sorutgilin ikinci koludur. Abit - Hatça (Hüremin üç gızından biridir.)nın bir oğlu ................... (şu anda Çankırı'da ikamet etmektedir.) ve Zeynep (Yörüğün Ali'nin eşi) adınd a bir kızlarıyla soyları devam etmektedir.Evleri Molla Aliğille yan yanadır.

 

18. Garağızgil : Esas Cacoğluğil olan kalabalık bir sülaledir. Şentürk soyadını taşımaktadırlar. Eski büyük mıktarın oğlunun biri iç güyeğüsü olarak geldiği için kendi soyadını aileye vermiştir. Bu sülaleye mensup ailelerin hepsi Ankara’da yaşamaktadırlar.

 

19. Şevketgil : Bu sülalenin Akbaşgille akrabalığı vardır. Akbaş soyadını taşımaktadırlar. İki kol olarak devam etmektedir. Kasım-Keziban (Sülüman Öksüzün kızı)Camal-Ayşa (çakıllardan gelin gelmiştir.) adında iki oğlu vardır. Hepsi Ankara’da yaşamaktadırlar.Şevkat Dedenin annesi Eğşooğildendir.

 

20. Eğşooğil : Eğşooğil sülalesinin dedesi Ayva'dan gelmiştir.Günümüzde de Ayva köyünün bazı yer adlarında Eğşooğilin yeri olarak anılmaya devam ediyor. Bu ailenin erkek çocukları Osmanlının son büyük savaşlarına katılıp dönmediklerinden dolayı sülale söndüğü için kızının erkek çocukları tarafından sülale devam ettirilmektedir. Osdiniŋ Etemiŋ ilk karısı olan Hamide’den olan Ethem ve Ahmet Çiğdem ve Dereli Gayapa köyüne gelin giden kızı Ayşa Işık ve diğer taraftan Yiğitgile gelin giden Eğşoo’nun bir kızı dolayısıyla bir akrabalık söz konusudur. Yine Dağutlar köyünde de bir kız verme dolayısıyla başka bir uzantısı olduğu biliniyor.

 

21. Hüremgil : Bugün sadece adı bilinen sülalelerden biri de bu sülaledir. Erkek çocukları küçükken öldükleri için kızları aracılığıyla devam eden bir sülaledir. Hürem’in kızlarından biri Bodurgil’e gelin giden Meyrem, Hürem’in Gızı (Hürem Ebe) lakabıyla da anılan Emeksüz Bekir’in eşi Döndü Emekli ve Abit dedeyle evlenen Hatça'nın çocukları ve torunlarıyla soy devam etmektedir.Bugün İmamgilin evlerinin bulunduğu yerlerde evleri bulunan Hüremgilin esas İmamgil olduğu ve bugünkü İmamgil sülalesinin dedelerinin bu İmamagile Derelli'den evlatlık geldiği, bu sülalaenin erkek çocukları yaşamadığı için evlatlık gelen bugünkü imamgilin dedesinin bu lakabı alarak onların yerini almıştır.

 

22. Alicükgil : Bu sülale de zaman içinde erkek çocuklarının ölmesi sonucu sönmüştür.Çok zengin olduğu söylenen bu sülalenin de soyu kızının çocuklarıyla devam etmektedir. Tek kızını Derelliye gelin verdiği için köy içindeki malı mülkü sahipsiz kalmış ve bazı ailelerin kullanımına geçmiştir. Bugün İmamgil’in evinin yakınında 1960’ların sonuna doğru son kalan samanlığı da yanarak geriye o aileden bir şey kalmamıştır. Bugün Dibek Düzü denen ve bir zamanlar bütün köyün tek taş dibeğinin olduğu ve köylünün dibek döğdüğü Bayram Düzü ve bugünkü İmamgilin evlerinin bulunduğu yerlerin yakınları da bu ailenindi.Bugün bile İmamgilin ve fatigilin evlerinin arkasındaki kaşın adı Alicüğün Kaştır. Bunun dışında Hebil'deki bir bunar da bu sülalenin adıyla anılmaktadır hala. Alicüğün Bunar bugün oranın kayması sonucu battal olmuştur.

23. İmamgil : Eski İmamgile evlatlık ve köye imamlık yapmak için çok eskilerden Derelliden Bayamçayına gelen bir kişinin sülalesidir. 1970’lerin başına kadar köyün imamlığını bu sülaleden çıkanlar yapmışlardır. Dedeleri Goca İmam ezan okuyuşuyla hala hatırlanır.Goca İmamın sülalesi iki koldan devam etmektedir. Ali-Döndü (Kadiroğlanın gızı)nün Merdan-Hamide (Hotuk, Acerinoğlunun gızı), Muzaffer-.........., Ayşa (Acerin Üpek'in eşi), Memet-Satı (eşi Satıgilden) adında üç oğulları ve bir kızları vardır. İsmail-........... (Kadiroğlanın Gızı) bir oğlu bir kızları vardır. Metin soyadını taşıyan bireyler bu sülaledendir. Bugün sülalenin hepsi Ankara’da yaşamaktadırlar.

 

24. Fetiğil : Bu aile adını Feti Dededen almaktadır.Günümüzüde Feti-Hanim Öksüz ve Osman-Hamide (Yiğidin Mısdağın gızı)nin Muammer, ................, ............, Bu aileler de Ankara’da yaşamaktadırlar.

 

25. Kamilgil : Mıytıkgızgil olarak da bilinen bu sülale iki koldan devam ettirilmektedir. Bu ailenin bir kolu olan Arifgil diye bilinen Arif -Afe (Çakıllardan gelin gelmiştir.) nin ..........., Mahmut, Musalli adında üç oğulları ve Sulatan (Sarıdayının Ahmetin eşi) adında bir kızları vardır.İkinci kol kardeşlerden Kamil-.......... (Böyük Gaymazlı)nın üç oğlu ve kızları ? vardır., Dursun-................ (Güçcük Gaymazlı) çocuklarını sayısı bilinmiyorve Süleyman - Dudu (Çakıllardan gelin gelmiştir.) çocukalrı bilinmemektedir. Arif amca ve eşinden başka köyde kalan kimse yoktur. Soyadları Uysal olan sülalenin diğer aileleri Ankara’da yaşamaktadırlar.

 

Aşşaköy, Aşşaaköy (Aşağı Köy) olarak adlandırılan aşağı mahallede yerleşik sülaleler:

 

26. Mıkdargil (Muhtargil) : Cumhuriyet döneminde uzun süre muhtarlık yapan bu aile adını buradan almaktadır. Aşağı Köyün en kalabalık sülalelerindendir. Şentürk soyadını taşımaktadırlar. Bu sülaleye mensup aileler de günümüzde Ankara’da yaşamaktadırlar.

 

27. Zalifgil : Bu sülale da Muhtargille akrabadır bir sülaledir. Köyde kimse kalmamıştır. Ankara’da ikamet etmektedirler.

 

28. Sicooğil : Aşaköyün eski sülalelerindendir. Şu anda yalnız bir aile köyde yaşamaktadır. Diğer aileler Ankara’da yaşamaktadırlar. Yakın zamanda ise Dede Çöşgealigil veya onun oğlunun adı olan Türütgil olarak bilinmektedir.

 

29. Tüçcargil : Kalabalık bir sülaledir. İki kola ayrılmaktadır. Sucu ve ……..soyadlarını taşımaktadırlar. Bu sülaleyi oluşturan aileler de Ankara’da ikamet etmektedirler.

 

30. Serdargil : Daha sonradan köye resmi görevle gelip yerleşen Serdar adında Nahiye müdürü olduğu söylenen kişinin soyundan gelen sülaledir. Sülümangil ve Ali Çavuşgil sülalesi bu sülalenin devamıdır. Ali Çavuş’un oğlu Memedali köyde yaşamaktadır diğerleri ise Ankara’da yaşamaktadır.

 

31. Yörükgil: Yörük Dededen adını almış bir sülaledir. Yörüğün Ali-Zeynep (Abit Dedenin gızı) nin Mısdak-.............., Ahmet-............, Şükrü-............., Mehmet-............. adında dört oğlu ve (Garağızgilin Bekirin eşi) Hatça adında bir kızları vardır.Uysal soyadını taşımakta olan küçük bir sülaledir. Bu sülaleyi oluşturan aileler de Ankara’da yaşamaktadırlar. Bir kolu da Almanyada yaşamaktadır.

 

32. Şakirgil : Küçük bir ailedir. Şakirin Mehmet-Zekiye ailesi bu sülaleyi devam ettirmektedir. Şakir'in kızı ise Sülüman'ın Memed'in (Aşık Memed Amcanın eşidir.) Bu iki kardeş ve aileleri şu anda Ankara'da ikamet etmektedir.

 

SÜLALENİ EKLE

NOT : Burada verilen bilgilerde yanlış veya eksiklikler varsa düzeltiniz, eklemeler yapınız. Sülalenizin eskiden bağlı olduğu sülaleyi biliyorsanız ekleyiniz. Bu bilgileri şu sıraya göre düzenlemeniz daha yerinde olur. İlginiz için şimdiden teşekkürler.

Bugünkü sülaleniz (Lakabı varsa lakabıyla birlikte) :

Sülaleyi oluşturan aileler :

Sülalelinin bugün taşıdığı soyadı :

Sülalenin nüfusu :

Yaşadığı şehir(ler) :

Eklemek İstediğiniz Başka Bilgiler

Düzenlemeyi Yapanın Adı, Soyadı :

Bilgilerin Alındığı Kaynak Kişi(ler) :